Film Olśnienie obejrzało w kinie BAJKA 420 widzów. Dochód z biletów 2640zł. Obliczyłeś już cene biletów ulgowych i normalnych. Oblicz teraz, ilu widzów kupiło bilet normalny a ilu bliet ulgowy.

Cena biletu ulgowego to 5 zł
Cena biletu normalnego to 8 zł

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T14:07:50+01:00
X-ilość osób, którzy kupili bilet ulogowy
y-ilość osob, kt,órzy kupili bilet normalny

5x+8y=2640
x+y=420------->x=420-y

5(420-y)+8y=2640
2100-5y+8y=2640
3y=540/:3
y=180

x=420-180
x=240

Odp.240 widzów kupiło bilet ulgowy, natomiast 180 widzów kupiło bilet normalny.

2009-11-28T14:12:20+01:00
X- biletów ulgowe
y- bilety normalne


Układ równań:

x+y = 420
5x + 8y= 2640

x= 420-y
5(420-y)+8y= 2640

x= 420-y
2100-5y+8y= 2640

x=420-y
3y = 2640-2100

x=420-y
3y=540/3

x=420-y
y=180

x=420-180=240

Bilet normalny kupiło 180 os., a ulgowy 240.