1.W sobotę Michał miał 3 godz. wolnego czasu. jedną czwartą przeznaczył na oglądanie telewizji, jedną trzecią na jazdę na rowerze, jedną szóstą na zabawę z młodszą siostrą , a resztę na gry kompyerowe. Jaki procent wlnego czasu przeznaczył na gry kompyterowe?

2. W jakich godzinach dorośli polacy najczęściej chodzą spać? Ilu polaków chodzi spać między 22.00 a 1.00?

(5% przed 21.00) (25% 21.00 a 22.00)(56% 22.00 a 24.00)(10% 24.00 a 1.00)(4% po1.00)

proszę o wszystkie obliczena i odpowiedz, a znak "razy" zastąpić "x". błędną odpowieź zgłoszę.

z góry dziękuję!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T14:10:53+01:00
1.

1/4 - oglądanie TV
1/3 - jazda na rowerze
1/6 - zabawa z siostrą
na gry komputerowe:
1/4+ 1/3 + 1/6 = 3/12 + 4/12 + 2/12 = 9/12
1- 9/12 = 3/12 - czas na gry komputerowe

3/12=1/4

1/4 x 100% = 25%

Odp: na gry komputerowe poświęcił 25% wolnego czasu

2.
od 22 do 24: 56%
od 24 do 1: 10%

w sumie: 56%+10% = 66%

Odp: między 22 a 1 chodzi spać 66% polaków

ile polaków chodzi w tych godz. spać jeżeli wiesz że : dorosłych polaków jest 12.000.000 ?

66 % * 12 000 000 =66/100 * 12 000 000 = 7 920 000
2009-11-28T14:15:01+01:00
1.

3godz=100%
¹/₄ 100%=25%
¹/₃ 100%=33,(3)%
¹/₆ 100%=16,(6)%
25%+33,(3)%+16(6)%=74,(9)%
100%-74,(9)%=25,(1)%

Odp.:Na gry komputerowe przeznaczył 25,(1)% wolnego czasu.
1 5 1
2009-11-28T14:17:31+01:00
3 godz.=180min.
1/4x180=45(min.)
1/3x180=60(min.)
1/6x180=30(min.)
180-(45+60+30)=180-135=45(min.)-czas na gry komputerowe
(stosujemy proporcje)
180min--------------100%
45min---------------x

180x=100%x45
180x=4500%
x=4500%:180
x=25%
Odp.:Michał na gry komputerowe przeznaczył 25% wolnego czasu.
Zad.2
Dorośli Polacy najczęściej chodzą spać między 22:00 a 24:00 (ponad połowa).
56%+10%=66%-dorośli Polacy chodzący spać między 22:00 a 1:00