Zadanie 1
Mały Olgiert często kupuje pieczywo. Wczoraj kupił 2 chleby i 4 bułki. Twierdzi że wydał 3 zł. Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5 zł. Mama Olka podejrzewa, że albo sprzedawca się pomylił albo Olek zgubił część pieniedzy. Czy wątpliwości mamy Olka są uzasadnione?

zadanie2
Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób czyli 1/3 dziewcząt i 2/7 chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test?

3

Odpowiedzi

2009-11-28T14:20:31+01:00
Zad.1
2 chleby i 4 bułki =3 złote.
3 chleby i 6 bułek=5 złotych

chleb =1 zł.
bułka=0,25 zł

3×1+6×0,25=3+1,50=4,50

Odp.Sprzedawca pomylił się o 50 groszy ponieważ wydał Olkowi za dużo pieniędzy.

A 2 zadanie to nie wiem.
2009-11-28T14:21:32+01:00
Uklad rownan:
2c+2b=3
3c+6b=5

ulad sprzeczny wiec podejrzenia są uzasadnione

2) uklad rownan:
x - liczba chłopców
y - liczba dziewczyn
x+y=150 |*-⅓
⅓x+2/7y=46

-⅓x-⅓y = -50
⅓x+2/7y = 46

-⅓y+2/7y = -4
-7/21y+6/21y = -4
-1/21y = -4
y= 4*21/1
y= 84 dziewczyn

x+84=150
x=66 chłopców
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T14:40:45+01:00
Zadanie 1
Mały Olgiert często kupuje pieczywo. Wczoraj kupił 2 chleby i 4 bułki. Twierdzi że wydał 3 zł. Dzisiaj za 3 chleby i 6 bułek zapłacił podobno 5 zł. Mama Olka podejrzewa, że albo sprzedawca się pomylił albo Olek zgubił część pieniedzy. Czy wątpliwości mamy Olka są uzasadnione?
x-cena chleba
y-cena bułek
2x+4y=3
3x+6y=5

2x=3-4y
3x+6y=5

x=3/2 -2y
3(3/2 -2y)+6y=5
9/2 -6y+6y=5
9/2 ≠5

Wątpliwości mamy Olka są uzasadnione.

zadanie2
Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób czyli 1/3 dziewcząt i 2/7 chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test?

x-ilość dziewczynek
y-ilość chłopców

x+y=150
1/3 x+ 2/7 y=46

x=150-y
1/3(150-y) +2/7 y=46

x=150-y
50-1/3 y +2/7 y=46

x=150-y
50-7/21 y +6/21 y=46

x=150-y
-1/21y=46-50

x=150-y
-1/21y=-4 /*(-21)

x=150-y
y=84

x=150-84
y=84

x=66
y=84
Odp.Dziewczynek było 66 a chłopców 84