Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-28T14:31:04+01:00
-posiadanie dużej ilości istoty międzykomórkowej
-licznych włókien białkowych
-licznych komórek z wypustkami.
-charakterystyczne środowisko wewnętrzne oranizmu
-zachodzą liczne procesy biochemiczne
- komórki tkanki tłuszczowatej gromadzą tłuszcz, który jest wykorzystywany przez organizm jako źródło energii potrzebnych do normalnego funkcjonowania. Tkanka ta występuje pod skórą, a także wokół serca i nerek. Jej głównym zadaniem jest zatrzymywanie ciepła w organizmie.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T14:30:58+01:00
Cechą wszystkich tkanek łącznych jest posiadanie dużej ilości istoty międzykomórkowej a w niej licznych włókien białkowych oraz posiadanie licznych komórek z wypustkami.
Krew i limfa są tkankami łącznymi płynnymi ponieważ w danej obiętości jest więcej istoty komórkowej(osocze) niż samych komórek (proporcja 46%-komórki, 54% - osocze)

JA TAK MAM I 6 DOSTAŁAM ;)
11 4 11
2009-11-28T16:30:55+01:00
Mają dużo istoty międzykomórkowej (z białymi włóknami). !
Tkanki łączne to:
-krew (płynna)
-limfa (płynna)
-tkanka kostna
-tkanka chrzęstna
-tkanka tłuszczowa (tkanka łączna właściwa)
Istota międzykomórkowa u krwi i limfy to osocze. Te dwie tkanki płynne mają zdolność transportu substancji.

mam nadzieję, że pomogłam ;))) ;*
3 3 3