Odpowiedzi

2009-11-28T15:05:47+01:00
P=½(a*h)
p=½21*20=210

b₁=21
b²=20
b³=ob-21+20
b³=70-21+20=29

Mam nadzieje że to tak :)

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T15:17:42+01:00
Obw.=70
P=210

a+b+c=70
1/2 a*b=210 /*4
a²+b²=c²

a+b+c=70
2a*b=840
a²+b²=c²

a+b+c=70
a+b=70-c /²
(a+b)²=(70-c)²
a²+2ab+b²=4900-140c+c²
a²+b²=c²-140c+4900 - 2ab
2ab = 840

a²+b²=c²-140c+4900 - 840
a²+b²=c²-140c+4060,
a²+b²=c²

c²=c²-140c+4060,
c²-c²+140c=4060
140c=4060
c=29

a+b+c=70
a+b+29=70
a+b=70-29
a+b=41
a=41-b

2a*b=840 /:2
a*b=420
a=420/b

41-b=420/b /*b
41b-b²-420=0
-b²+41b-420=0

Δb=1681-4*(-1)*(-420)=1681-1680=1
√Δb=1
b₁=(-41-1)/(-2)=(-42)/(-2)=21 ==>a=41-21=20
b₂=(-41+1)/(-2)=(-40)/(-2=20 ==a=41-20=21

Odp.Boki trójkąta mają 20,21 i29