Na podstawie trzech pierwszych zwrotek wiersza napisz, czym jest czas w życiu człowieka.
-I zwrotka............................................
-II zwrotka.............................................
-III zwrotka............................................


Szymborska Wisława

"Nic dwa razy"

Nic dwa razy sie nie zdarza
I nie zdarzy. Z tej przyczyny
Zrodzilismy sie bez wprawy
I pomrzemy bez rutyny.

Choćbyśmy uczniami byli
Najlepszymi w szkole świata,
Nie bedziemy repetować
Żadnej zimy ani lata.

Żaden dzień sie nie powtórzy,
Nie ma dwóch podobnych nocy,
Dwóch tych samych pocałunków,
Dwóch jednakich spojrzeń w oczy.

3

Odpowiedzi

2009-11-28T14:50:17+01:00
I zwrotka - czymś co nigdy się nie powtórzy ...
II zwrotka - czymś co nie można ustalić , zmienić , administrować .
III zwrotka -czymś co nigzy nie jest takie samo .. Czs tu oznacz że każda minuta jest inna
4 5 4
2009-11-28T14:50:59+01:00
I zwrotka to jest to jak raz coś się stanie, będzie fajnie, będziemy się z tego cieszyć, to ktoś nam to zepsuje już nie wróci, albo wróci, lecz nie będzie tak dobrze jak kiedyś (np. chodzi o przyjaźń)

II zwrotka to jest, to, że nie będziemy powtarzać klasy ani razu i jak będzie następna zima, to będziemy w starszej klasie


III zwrotka, to są wspomnienia, których będzie nam brakować, ale będziemy wspominać
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T15:09:06+01:00
Czas to:
1) nieodwracalny ciąg losowych zdarzeń
2) najlepszy lek uzdrawiający duszę
3) nieubłagany król naszego życia, uczący cierpliwości
8 3 8