Krysia wpłaca do banku pewną kwotę na lokatę roczną oprocentowaną 4% w skali roku. Od odpisanych odsetek został pobrany podatek w wysokości 20%. Jaką kwotę wpłaciła Krysia, jeśli po roku odebrała z banku 2580 zł.
Mam prośbę proszę o słowne wytłumaczenie i napisanie wytłumaczenia tego zadania.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T14:56:20+01:00
2580zł---100%
x---------120%
x= 120%*2580zł / 100%= 3096zł<-- przed pobraniem podatku

3096zł----104%
x----------100%
x= 100%*3096zł / 104%≈2977zł<-- na początku

Krysia wpłaciła 2977zł.

Wytłumaczenie:
Na samym końcu Krysia dostała 2580zł, czyli 100%. Razem z podatkiem to jest 120%. Czyli przed pobraniem podatku Krysia miała 3096zł. To jest 104%, bo 4% oprocentowania. Obliczamy 100%.
2009-11-28T15:05:19+01:00
2% - 12 miesięcy
x% - 12 miesięcy
x = 2*12 / 12 = 2%
2580 - odsetki(bez podatku)
Dalej trzeba od 2%x odjąć 2%x*20 to się równa 2580.
Wszystkie te liczby zamienić na ułamki zwykłe.Najpierw pomnożyć,później odjąć.Ten wynik zapisać w taki sposób:
8/500(w ułamku zwykłym)= 2580/*500/8(w ułamku zwykłym)=
=1290000/8(w ułamku zwykłym)=161250zł
I dopisać odpowiedź.To tyle(nie wiem czy dobrze,ale tyle ile umiałam tyle napisałam,podobne zadanie miałam na matematyce).
1 5 1