Odpowiedzi

2009-11-28T14:50:00+01:00
Wtedy gdy tworzymy od tych czasowników nazwy wykonywanych zawodów (tak nam mówił nasz anglista na lekcji). Przykładem jest nauczyciel: teach-teacher
work-worker
;)) ;*
1 5 1
2009-11-28T14:51:05+01:00
Do czasowników dodajemy -er, gdy nazywamy osobę wykonującą daną czynność, np:
write -> writer (pisać -> pisarz)
sing -> singer (śpiewać -> piosenkarz) itp.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T15:12:16+01:00
Końcówkę -er dodaje się przy czasownikach, gdy osoba wykonuje tę czynność
np.
tech-teacher
sing-singer

itd.

Ale też może przy stopniowaniu przymiotników:

short- shorter
krótki- krótszy
1 5 1