Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T14:56:05+01:00
Ob koła: 2π*r, gdzie r-promień
2π*30cm(½średnicy)
2*3,14*30=188,4cm
10km->1000000cm
1000000cm/188,4cm=5307,85≈5308

Koło wykonana około 5308 obrotów
2009-11-28T14:57:27+01:00
10 km = 10 000 m = 1 000 000 cm
d = 60 cm

l = πd
l = 60π cm
l ≈ 60*3,14
l ≈ 188,4 cm = 1,884 m

10 000 : 1,884 = 5307,86≈ 5308

Odp. Wykonuje 5308 obrotów.
2009-11-28T14:57:49+01:00
Obw 2 pi r =2x30pi=60 pi =188.4cm
10 km=10000m-1000000cm
1000000/188.4=5308 obrotow