Pan damian wyjeżdzając na dwutygodniowy urlop zostawił niedokręcony kran z którego co 2 sekundy spadła kropelka wody. przyjmując że krople wody to kulki o średnucy 2 mm, oblicz ile litrów wody wycieknie przez dwa tygodnie z kranu pana damiana. wynik podaj z dokładnością do 0,01 l.

3

Odpowiedzi

2009-11-28T15:17:24+01:00
W ciągu minuty spadnie 30 kropel.
Wciągu godziny spadnie 1800 kropel.
w ciągu dnia spadnie 4320 kropel.
A wciągu 2 tygodni spadnie 60480 kropel.

Dalej nie wiem/
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T15:25:35+01:00
Obliczam ile sekund ma tydzień:
1h=60s*60=3600s
1 doba=3600s*24=86400s
1tydzień=86400s*7=604800s

obliczam objętość kulki wody:
r=1mm
V=4/3π*1mm³=4/3π mm³

obliczam ile owdy wycieknie przez 2 tygodnie:
(604800s/2s)*4/3π mm³=403200π mm³=1266048 mm³= 1,27l

jakby co to:
V=4/3π*r³
1l=1 000 000 mm³
1 4 1
2009-11-28T20:59:08+01:00
Obliczam ile sekund ma tydzień:
1h=60s*60=3600s
1 doba=3600s*24=86400s
1tydzień=86400s*7=604800s

obliczam objętość kulki wody:
r=1mm
V=4/3π*1mm³=4/3π mm³

obliczam ile owdy wycieknie przez 2 tygodnie:
(604800s/2s)*4/3π mm³=403200π mm³=1266048 mm³= 1,27l

jakby co to:
V=4/3π*r³
1l=1 000 000 mm³
1 3 1