Zadanie 1. Wstaw brakujące cyfry podanej liczby a, jeśli: (odpowiedzi uzasadnij)

1) a = 1_4575 i liczba a jest podzielna przez 9
...............
2) a = 2378308 _ i jest liczbą nieparzystą podzielną przez 5
..............
3) a = 452897654 _ 56 i liczba a jest podzielna przez 8.
..........

3

Odpowiedzi

2009-11-28T15:21:40+01:00
1) a = 154575
liczba a jest podzielna przez 9, bo suma cyfr dzieli sie przez 9 (w tym przypadku 27)
2) a = 23783085
liczba a jest podzielna przez 5, gdy na końcu ma 0 lub 5 (w tym przypadku 5)
3) a = 452897654256
liczba a jest podzielna przez 8, kiedy 3 ostatnie cyfry tworzą liczbe podzielną przez 8 (w tym przypadku 256)
2009-11-28T15:23:10+01:00
1) a = 1_4575 i liczba a jest podzielna przez 9
a = 154575 poniewaz suma cyfr tej liczby jest podzielna przez 9, a tym samym cala liczba jest podzielna przez 9

2) a = 2378308 _ i jest liczbą nieparzystą podzielną przez 5
a = 23783085 poniewaz kazda liczba konczaca sie cyfra 5 jest podzielna przez 5 i jest nieparzysta


3) a = 452897654 _ 56 i liczba a jest podzielna przez 8.
a = 452897654356 poniewaz suma cyfr tej liczby jest podzielna przez 8

:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T15:24:02+01:00
1)
Należy wstawić cyfrę 5, wtedy suma cyfr = 27 jest podzielna przez 9, a wiec liczba a jest podzielna przez 9.
2)
Należy wstawić cyfrę 5, bo liczba z ostatnią cyfrą nieparzystą
jest liczba nieparzystą, a liczba zakończona 5 jest podzielna
przez 5.
3)
Trzeba wstawić cyfrę 2, bo liczba zakończona cyframi 256
(2 s,3d,6j) jest podzielna przez 8.