1. czy w tkance mięśniowej poprzecznie prążkowanej, gładkiej i mięśnia sercowego są obecne wstawki?

2. rozpoznaj jaki to element komórki tkanki oraz podaj nazwę tkanki której jest częścią:
- komórka niedzieląca się leżąca w obrębie jamki całkowicie otoczona substancją wysyconą solami mineralnymi, głównie wapnia
- komórka wyspecjalizowana w odbieraniu przetwarzaniu i przewodzeniu impulsów
- bezbarwne różnokształtne fragmenty cytoplazmy dużych komórek szpikowych uwalniające czynniki krzepnięcia

3. określ jakie objawy chorobowe może mieć osoba mająca:
a) niedobór erytrocytów
b) niedobór leukocytów
c) niedobór trombocytów

3

Odpowiedzi

2009-11-28T16:20:24+01:00
1. Tak, występują
2.b) jestem pewna że jest to komórka nerwowa (neuron) jest to tkanka nerwowa
a) jest to tkanka kostna, komórka kostna czyli blaszka kostna
c) wydaje mi się że to krew - czyli tkanka płynna komórka krwi a dokladniej płytki krwi (trombocyty)
3.
a) anemia
b) poddatność na choroby (przy nadmiarze białaczka)
c) hemofilia

mam nadzieję, że pomogłam ;))) ;*
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-28T17:49:49+01:00
1. Tak
2.
a)tkanka kostna, komórka kostna czyli blaszka kostna
b) komórka nerwowa (neuron) jest to tkanka nerwowa
c)tkanka płynna komórka krwi (dokładniej płytki krwi -trombocyty)
3.
a) anemia
b) podatność na choroby (przy nadmiarze białaczka)
c) hemofilia
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T18:44:27+01:00
1. . czy w tkance mięśniowej poprzecznie prążkowanej, gładkiej i mięśnia sercowego są obecne wstawki?

Nie, ponieważ występują TYLKO w tkance mięśniowej serca

2. rozpoznaj jaki to element komórki tkanki oraz podaj nazwę tkanki której jest częścią:

- komórka niedzieląca się leżąca w obrębie jamki całkowicie otoczona substancją wysyconą solami mineralnymi, głównie wapnia
*osteocyt, tkanka kostna.

- komórka wyspecjalizowana w odbieraniu przetwarzaniu i przewodzeniu impulsów
*Neuron, tkanka nerwowa.

- bezbarwne różnokształtne fragmenty cytoplazmy dużych komórek szpikowych uwalniające czynniki krzepnięcia -
* trombocyty (płytki krwi) - krew.

3. określ jakie objawy chorobowe może mieć osoba mająca:
a) niedobór erytrocytów
niedokrwistość, czyli anemia. Wiąże się z mniejszą dostawą tlenu do potrzebujących tego tkanek, co z kolei powoduje np.: osłabienie, zawroty głowy, ciemne plamy przed oczami.

b) niedobór leukocytów
Podatność na różne choroby.

c) niedobór trombocytów
Wiązałoby się to z mniejszą zdolnością krzepnięcia krwi, czyli objawem byłyby np.: nadmierne krwotoki. W skrajnych przypadkach hemofilia (ale najczęściej tylko u mężczyzn)
1 5 1