Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Tyn
  • Początkujący
2009-11-28T16:24:13+01:00
Barwy służyły do opisania życia codziennego, jak również miały swoje znaczenie symboliczne.
Bialy - Symbolizował pawiana, który kojarzył się z bogiem Thoth (bóg wiedzy i mądrości), Koronę Górnego Egiptu, radość, obfitość, biały chleb ofiarowywany zmarłym.

Czarny - Symbolizuje świat podziemny, śmierć, Ozyrysa (symbol wiecznych, ludzkich aspiracji )

Czerwony - Barwa czerwona symbolizowała gniew, szal, chaos, brutalność, ale również ich pozytywne przeciwieństwa.

Żółty - symbol piekna i ciepla

Niebieski - symbol wszystkicg bogow
2 4 2
2009-11-28T16:25:20+01:00
Kolory wykorzystywane przez egipcjan były pochodzenia naturalnego, barwy służyły do opisywania na ścianach życia codziennego, które miały swoje znaczenie

Kolor biały uzyskiwany ze zmielonego wapnia, symbolizował on pawiana który miał kojarzyć się z bogiem

Kolor czarny wykonywany ze zwęglonego drewna symbolizował śmierć

kolor czerwony pozyskiwany z anhydrytu służył do zapisywania złych wydażeń

kolor żółty uzyskiwany był z minerałów z zawartością wodorotlenku żelaza, używano go do malowania roślin

kolor niebieski wykonywany z azurytu używany do koloryzacji bogów słońca