Odpowiedzi

2009-11-28T15:39:44+01:00
Ocet +woda [2%] - 4l
octet 10% - xl

x*10%=4*2%
0,1x=4*0,2
x=0,8
1 1 1
2009-11-28T15:42:01+01:00
2litry ---10%
4%----x


10% x4% = 40% = 40
---------- ---- ---
2litry = 2l = 2l


40:2l= 20litrów
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T15:46:23+01:00
2l - 10% ocet -> 200ml
- 90% woda -> 1800ml

4% - 200ml
100% - x

x= (100%*200ml)/4%=5000ml <- to jest objętość całego 4% roztworu octu

5000ml - 200ml - 1800ml=3000ml= 3l <- objętość wody jaką należy dolać

odp.: trzeba dolać 3l wody
1 5 1