Odpowiedzi

2009-11-28T15:55:13+01:00
Jest to proste wystarczy ze wdzniesz odejmiesz 40 od 2 i raz dwa i będzie dobrze;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T15:57:51+01:00
Mamy więc błąd bezwzględny przybliżenia, że:
|przybliżenie - liczba|=błąd bezwzględny
liczymy:
|40-a|=2
a więc równa się albo 42 albo 38
jako, że wiemy, iż przybliżenie miało być z niedomiarem (czyli zaokrąglenie w dół) to 42 zaokrąglone w dół daje 40

tak więc a=42
liczymy błąd względny:
|przybliżenie - liczba|/|liczba|=błąd względny
|40-42|/|42|=2/42=1/21