Odpowiedzi

2009-11-28T15:52:00+01:00
- Edukacja upowszechnoiła się wśród mieszczan
- Rozwój duchowy człowieka był o wiele łatwiejszy
1 3 1
2009-11-28T16:45:41+01:00
Rosła pobożność w czasach wojen, przez które ludzie doznawali grozy i śmierci. Zaczęto uczestniczyć w mszach świętych, procesjach i pielgrzymkach np. do Palestyny. Czczono obrazy i figury o tematyce religijnej , z okazji świąt kościelnych w kościołach organizowano misteria ,czyli przedstawienia scen z życia Jezusa Chrystusa i świętych.
Ludzie w epoce oświecenia popadali w skrajności - jedni ascezie, czyli postom (leżeniu krzyżem, biczowaniu się), a inni uczestniczyli w hucznych zabawach (polowania,bale,uczty).
Bogactwo i przepych widoczne były nie tylko w sztuce ,ale też w ubiorach.
Kobiety nosiły: bogato zdobione suknie i wymyślne fryzury (modne były peruki).
Mężczyźni zaś nosili: nosili kapelusze z wielkimi rondami ,duże koronkowe kołnierze i buty z wysokimi cholewami.
Strój męski czesto miał o wiele więcej ozdób ,niż strój kobiety.
Do popularnych rozrywek ludzi bogatych były bale ,polowania,przedstawienia teatralne.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T18:48:12+01:00
1. Postęp w medycynie: lekarze opracowali pozbywanie się chorób np: malarii.
2. Stosowano juz termometry
3. Powstał parowy silnik tłokowy, nazywany maszyną parową.
4. Rozwój zeglugi
5. Najsłynniejsze dziło epoki oś.: encyklopedia.
6. Wielkie postępy techniki.
7. Powstały biblioteki.
2 4 2