Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T18:45:48+01:00
Motylkowate, bobowate (Papilionaceae, Fabaceae), jedna z największych rodzin roślin okrytozalążkowych, obejmująca ok. 18 000 gatunków występujących na całym globie.

Bardzo charakterystyczny dla rodziny jest kwiat grzbiecisty, zróżnicowany na żagielek, łódeczkę i skrzydełka. pręcików 10, słupek zbudowany z 1 owocolistka, owocem jest strąk, liście najczęściej złożone

Do motylkowatych należą bardzo ważne rośliny uprawne: spożywcze - soja, fasole, groch, soczewica, pastewne - koniczyna, wyka, lucerna, łubin, przemysłowe - traganek. W zależności od ujęć taksonomicznych rodzina ta wydzielana jest jako osobna (Papilionaceae) lub też jako podrodzina w obrębie rodziny strączkowych (Leguminosae, Papilionoidae).
2009-11-28T19:58:26+01:00
Mogę ci pomóc ale nie napisze ci całego wypracowania. Rośliny motylkowate mają duże znaczenie w chemii. Pobierają one azot z powietrza. Pobierają one azot z powietrza dzięki sybiozie z bakteriami.