Odpowiedzi

2009-11-28T16:14:20+01:00
1w = 1-100lat
2w= 101-200lat
Wiek trwa 99 lat. i zawsze zaczyna się od koncówki "1" np 2001
1 1 1
2009-11-28T16:15:44+01:00
Np. 1500r to XV w a 1501to już XVI
1489-XV
1564-XVI
wiek trwa 100lat - pierwszy wiek 1r-100r (pierwszy rok włącznie)
drugi - 101r-200r
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T16:17:58+01:00
Wiek to 100 lat. oblicza się go od 1 do 100 roku np.

1201-1300 -jest to wiek XIII, ponieważ w 1201 roku zaczyna się XIII wiek, gdyż kończy się wiek XII. wiek XIII kończy się w 1300 roku, gdyż w 1301 roku zaczyna się kolejny, XIV wiek.

dam ci kilka zadań, rozwiąż je i wyślij mi odpowiedzi na PW. jeśli będziesz miał w nich błędy powiem ci jak je poprawić:

1. Który to wiek?
a) 1654 r
b) 1202 r
c) 910 r
d) 1899 r
e) 1000 r
f) 1501 r

2. Jaki to przedział lat (czyli, np. wiek X to od 901 do1000 roku)
a) XVI w
b) XI w
c)V w
d)XX w
e) XVIII w

jak rozwiążesz to zadanie wyślij mi odpowiedzi na PW
pozdrawiam
6 4 6