Odpowiedzi

2009-11-28T16:21:27+01:00
Wysokośc =4+4=8cm,,,,,suma długosci krawedzi=2×6×4cm+6×8cm=48+48=96cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T16:30:46+01:00
A = 4 cm - krawędź podstawy
H = a + 4 cm = 4 +4 cm = 8cm - wysokość graniastosłupa

1.Obliczam długość krawędzi 2 podstaw

O₆ = 2 podstawy *6krawędzi*4cm = 48 cm

2. Obliczam długość krawędzi bobznych
O ₆ = 6 krawędzi *8cm= 48cm

3. Obliczam sumę wszystkich krawędzi

K = 48cm + 48 cm =96cm


Odp. długość wszystkich krawędzi graniastosłupa prawidłowego sześciokatnego wynosi 96cm