Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T16:30:21+01:00
Masa roztworu - 60g.
masa soli - 12%*60
stężenie procentowe - 12%

masa soli = 0.12*60 = 7.2

dodano 20 g soli

masa nowego roztworu - 80g.
masa soli 27.2g.
stężenie procentowe = 27.2(kreska ułamkowa)80 (całość)*100%
27.2*100 (kreska ułamkowa pod całym) 80=34%

P.S. Pomogłem?! Ustaw moją pracę jako najlepszą. Czegoś brakuje pisz na prive'a.
1 5 1
2009-11-28T16:30:30+01:00
Masa substancji w roztworze początkowym = 12/100 x 60g = 7,2g
dodano 20g soli a więc:
masa roztworu końcowego = 60 +20 = 80g
masa substancji w roztworze końcowym = 7,2g +20 = 27,2g

Obliczamy stężenie przez wzór

msk/mrk x 100%

27,2g/80g x 100% = 34%

odp. Stężenie procentowe tego roztworu wynosi 34%