Odpowiedzi

2009-11-28T16:37:34+01:00
100% +5%=105%

100% - 105
1% - 1,05%

5*1,05%=5,25%

105%-5,25%=99,75%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T16:41:42+01:00
X - cena akcji
x+5%x - podwyższona cena
(x+5%x) - (x+5%x)5% - cena po obniżce

x+5%x=x+0,05x=1,05x - cena podwyższona
(x+5%x)-(x+5%x)5%=1,05x-(1,05x)*0,05=1,05x-0,0525=0,9975x

Odp: cena po podwyżce wynosiła 1,05x, a po obniżce 0,9975x czyli cena po podwyżce wynosiła 105%x,a po obniżce 99,75%x
2009-11-28T16:41:42+01:00
X - cena początkowa
1,05x - cena po podwyżce
1,05x - 5/100 x 1,05x = 1,05x - 0,0525 = 0.9975x - cena po obniżce