Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T16:55:15+01:00
Jest ich mnóstwo, pięć przykładowych to:
"Mądrość tchnie życie w swych synów i wspomaga tych, którzy jej szukają, i idzie przed nimi na drodze sprawiedliwości;"
"Sprawiedliwość oddawaj jednako małemu i wielkiemu."
"Z wiernym przyjacielem niczego porównać nie można i nie ma godnej wagi złota i srebra wobec dobroci wiary jego."
"Nie każdemu człowiekowi otwieraj serce twoje, aby ci się nie odpłacił złem i nie wygadywał na ciebie."
"Nie opuszczaj starego przyjaciela, bo nowy nie będzie doń podobny."

http://polonista.w.interia.pl/biblia/ksiegaprzyslow.htm#12
na tej stronie masz ich więcej;D
1 5 1
2009-11-28T16:58:30+01:00
1. Człowiek dobry ręczy za bliźniego swego, a kto wstyd stracił, opuści go.
2. Bądź zadowolony małym, jakby wiele było, a nie usłyszysz urągania, żeś tułaczem.
3. Ćwicz syna swego i pracuj około niego, abyś nie doznał hańby z powodu niego.
4. Pamiętaj, że złe jest oko chciwe.
5. Bojaźń Pańska jak raj błogosławieństwa i nad wszystką chwałę ozdobiono ją.