Odpowiedzi

2009-11-28T17:07:26+01:00
Rola pieśni patriotycznej w drodze do niepodległości jest bardzo duża, ponieważ:
1. pieśń zazwyczaj jest, krótka, zwięzła i każdy rozumie jej przekaz.
2. Pieśń nie jest jakimś długim opowiadaniem, którym większości ludziom nie chce się jej czytać.
3. np. ,,Bogurodzica"-śpiewana przed bitwą pod grunwaldem pokrzepiła polskie wojsko i poprowadziła je do zwycięstwa.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T19:25:57+01:00
Pieśń patriotyczna ma na celu podtrzymywać rodaków na duchu, wspierać ich i ma taka pieśń przekazać walczącemu o niepodległość pewien sens , aby zrozumiał czym jest dla niego Naród i że dla narodu jest w stanie umżeć .

Ja przynajmniej tak napisałam na sprawdzianie i dostałam 3/3 pkt ;)
3 5 3