Odpowiedzi

2009-11-28T17:24:47+01:00
1.Należy wziąść amoniakalny roztwór siarczanu miedzi lub azotanu srebra i wprowadzić do niego gazy. W przypadku gdy badanym gazem będzie etyn powstanie:
H dwa C dwa + Cu(NH trzy) dwa --> CuC dwa + 2Nh cztery
2.Działasz wodą bromową. W obecności etanu nie stanie się nic. W obecności etenu zaś - woda bromowa, z natury brązowawa, odbarwi się do klarownego roztworu, w skutek tworzenia się dibromoetanu, a co za tym idzie - pęknięcia wiązania podwójnego, nasycenia związku
10 3 10
2009-11-28T17:33:01+01:00
Etyn (acetylen) w porównaniu z etenem posiada właściwości kwasowe, tworzy sole zwane acetylenkami. Reakcja tworzenia acetylenków wykorzystywana jest do identyfikacji terminalnych wiązań potrójnych. Łatwo tworzą się acetylenki takich metali jak Cu i Ag (inne nie tworzą się w roztworze wodnym). Należy wziąść amoniakalny roztwór siarczanu miedzi lub azotanu srebra i wprowadzić do niego gazy. W przypadku gdy badanym gazem będzie etyn powstanie osad:
+
H2C2+Cu9(NH3)2-->CuC2+2NH4 Plus nad czwórką cyfry oczywiscie malutkie)
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T22:42:14+01:00
1.
Eten i acetylen są to węglowodory nienasycone, więc tak samo zachowują się w przypadku wody bromowej lub KMnO4- odbarwiają ją. W takim przypadku możemy podpalić pary tych gazów. Acetylen będzie palił się żółtym mocno kopcącym płomieniem z wydzieleniem sadzy, a eten będzie palił się niebieskim płomieniem.

2.
Etan to węglowodór nasycony, a eten węglowodór nienasycony. Tak więc: oba te gazy przepuszcamy, przez roztwór wody bromowej lub KMnO4 (nadmanganian potasu). Gaz, który odbarwi wodę bromową (lub KMnO4) to eten. Etan nie odbarwia wody bromowej :)
17 4 17