Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T17:35:29+01:00
Przyczyny zmian struktury narodowościowej wiążą się przede wszystkim z działaniami podczas II wojny światowej.
Eksterminacja ludności, częste walki, zmiany granic Polski a także przesiedlenia związane z wojną przyczyniły się do zuboższenia o wiele milionów liczby Polaków.
Przez hitlerowski terror zwiekszyła się liczba zgonów, a liczba urodzin zmalała drastycznie, wzrosła także zachorowalność na choroby trudno uleczalne, które skutecznie skracały ludzkie życie.
Tuż po wojnie Polacy nadal migrowali z Polski, do Polski, nie udawało się jednak dokładnie ustalić, ilu Polaków i gdzie znajduje się poza granicami powojennego państwa.
Po 1989 nastal "bum" na emigracje z Polski w celach zarobkowych. Otworzenie granic, a także zburzenie muru berlińskiego otworzyło nowe możliwości przed Polakami.
Z roku na rok liczba emigracji wciąż rosła, szczególnie po wstąpieniu polski do Unii europejskiej, a już po 2004 roku zanotowano największą ilość emigracji zarobkowej powojennej Polski.
1 5 1
2009-11-28T20:24:57+01:00
Przyczyny zmian struktury narodowościowej :
utracenie kresów wschodnich
wysiedlenie Polaków z terenów Niemieckich i przesiedlenie ich na tereny polskie
przesiedlenie Niemców z obszarów Polski na niemieckie
przesunięcie granic Polski na zachód
1 5 1