Stawka VAT przy sprzedaży obuwia , odzieży i sprzętu sportowego wynosi 22%. Korzystając z podanych informacji , odpowiedz:
a) Jaka jest cena brutto butów?
b) Jaka jest cena netto nart ?
c) Jaka jest cena netto, a jaka brutto płaszcza?

buty - cena netto: 120 zł
płaszcz - cena brutto:.. w tym 55 zł VAT
narty - cena brutto: 570 zł

Pilne!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T17:45:31+01:00
A) Jaka jest cena brutto butów?
b) Jaka jest cena netto nart ?
c) Jaka jest cena netto, a jaka brutto płaszcza?

buty - cena netto: 120 zł
płaszcz - cena brutto:.. w tym 55 zł VAT
narty - cena brutto: 570 zł

a)
120 + 22% = 146,40 zł

b) 570 = 122%
570 : 122 = 4,67zł
4,67*100 = 467 złotych - cena netto

c) 22% = 55zł
55:22 = 2,5
1% = 2,55

cena netto:
2,5 * 100 = 250
100% = 250 złotych

cena brutto:
250 + 55zł = 305 złotych
1 5 1
2009-11-28T17:57:11+01:00
Buty= 120+(22/100*120)=146,40
lub
cena netto *1,22
płaszcz
55 =22%
x=100%
22x=55*100/22
x=250 netto
netto 250
250*1,22=305 PLN
;)


narty
cena netto=cena brutto / 1,22=570/1,22=467,21
1 5 1