Zad1.

Karol powiedział, że odległość od domu, w którym mieszka, do leśniczówki Gaj jest równa połowie tej odległości. Czy wiesz, gdzie mieszka Karol ?

Zad2.

Na dwudniowy turniej do króla Karola przybyło wielu rycerzy. Już pierwszego dnia połowa z nich zakochała się w pięknej królewnie, a 2/3 (ułamek) pozostałych rycerzy zakochało się w niej następnego dzia. Tylko 12 rycerzy pozostało całkiem obojętnych na wdzięki królewny. Ilu rycerzy przybyło na turniej?


Proszę o działania i odpowiedzi do obu zadań !!!Oba zadania to z ułamkami !!!

3

Odpowiedzi

2009-11-28T17:58:34+01:00
Zad1.

Karol mieszka w leśniczówce

zad2.

12 rycerzy - 1/3 z polowy
36 rycerzy - polowa [1/2]
wszystkich rycerzy bylo 72
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T17:59:08+01:00
1. 0 : 2 = 0
odp.Karol mieszka w Leśniczówce

2. 2/3 * 1/4 =2/12 =1/6
odp.Na turniej przybyła 1/6 rycerzy ;]

na 100procent dobrze ;]
licze na opowiedz najlepszą..;]
18 3 18
2009-11-28T18:11:10+01:00
Zad.1
Odp.Karol mieszka w leśniczówce

Zad.2
tych 12 rycerzy to 1/6 całości
czyli 12*6=72
było 72 rycerzy
6 4 6