Odpowiedzi

2009-11-28T18:34:10+01:00
R - promień koła wpisanego
R - promień koła opisanego
r = ⅓h h=(a√3)/2 a=4
h= 2√3
r = (2√3)/3
P₁=πr²
P₁=12/9 π

R = ⅔h R = (4√3)/3
P₂=48/9 π
P₂/P₁= (48/9 π)/(12/9 π) = 4
odp: pole koła opisanego jest 4 razy większe od pola koła wpisanego
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T18:35:54+01:00
Rozwiązanie w załączniku, mam nadzieje ze czytelne..
3 3 3
2009-11-28T19:00:08+01:00
H - wysokość w trójkącie równobocznym = a√3 dzielone przez 2
a - długość boku stąd
h = 4 razy √3 dzielone przez 2 = 2√3
2/3 h = promień koła opisanego = R
1/3 h = promień koła wpisanego = r
R = 2/3 razy 2√3 = 4√3 dzielone przez 3
r = 1/3 razy 2√3 = 2√3 dzielone przez 3
P₁ - pole koła opisanego = πR² = π (4√3 przez 3)² = 16π/3
P₂ - pole koła wpisanego = πr² = π(2√3 przez 3)² = 4π/3
P₁/P² = 16π/3 razy 3/4π = 4
pole koła opisanego jest 4 razy większe
4 3 4