zad 1. w trapezie równoramiennym dane są miara kąta ostrego 45.długość podstawy 20 długość ramienia 10.Oblicz pole i długość krótszej podstawy trapezu.
zad,2.w pewnej loterii zostało 10 losów z których 3 wygrywają,kupiono 3 losy .Jakie jest prawdopodobieństwo zdarzenia , że dokładnie jeden z kupionych losów jest wygrywający?
zad3.Powierzchnia boczna walca obrotowego po rozwinięciu jest prostokątem ,którego przekątna d =5 tworzy z bokiem równym wysokości walca kąt o mierze 45 stopni.oblicz objętość walca.
"proszę pomóżcie z góry dziękuję"

2

Odpowiedzi

2009-11-28T18:45:45+01:00
Zad.2
1/3

pierwszego nie jestem pewna ale moge przeslac rysunek... a 3 nie wiem
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T18:58:53+01:00
1. sin45=h/10
√2/2=h/10 /*2
√2=h/5 /*5
5√2=h

h²+x²=10²
50+x²=100
x=√50=5√2
krótsza podstawa ma dlugosc=20-2*5√2=20-10√2
P=1/2(20+20-10√2)*5√2
P=1/2(40-10√2)5√2=
p=1/2(200√2-100)=100√2-50=50(2√2-1)

2.
3/10*7/9*6/8=126/720=0,175

1 4 1