Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T18:49:37+01:00
Masz dane, że wino zawiera 11,5 % alkoholu etylowego więc zakładasz, że masz 100 gram tego wina, a w 100 gramach tego wina zawartych jest 11,5 % alkoholu, czyli 11,5 a pytanie brzmi jaka masa alkoholu zawarta jest w 600 gram wina.

600 * 11,5% = 600 * 0,115 = 69

Odpowiedź: 600 gram wina zawiera 69 gram etanolu

Mam nadzieję, że pomogłam ;]]
127 4 127
2009-11-28T18:50:39+01:00
Masa roztworu - 600g
masa substancji(alkoholu) - 11.5%*600
stężenie procentowe - 11.5%

0,115*600=69g.
65 3 65
2009-11-28T18:50:51+01:00
11,5%×600 g = 115/1000×600 g = 69g
59 3 59