Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T18:53:54+01:00
Pole sześciokąta foremnego równe jest polu 6 trójkątów równobocznych o wysokości równej promieniowi okregu :)

a√3 /2 =8
a√3=16
a=16√3 /3

Psz = 6* (16√3 /3)²√3 /4

Psz = 6*85i1/3*√3 /4
Psz = 256√3 /2
Psz = 128√3


Pozdrawiam! :)
2009-11-28T19:05:56+01:00
Sześciokąt foremny składa się z 6 trójkątów równobocznych.
Pole jednego trójkąta:

a√3
h= --------
2
16=a√3
16
---- = a
√3

16√3
----- =a
3



a²√3
P= --------
4
(16√3)²√3
P=-----------
4
Ps = 6* 85⅓ * √3 /4
Ps = 256√3 /2
Ps = 128√3 - pole sześciokąta