Rozpoznaj i nazwij typ zdania złożonego napisz pytania do zdań

1.Jeśli znajdę czas, odwiedzę cię.
2.Obiecałem mamie, że zrobię zakupy.
3.Mimo,że nie mam czasu,pomogę ci w lekcjach.
4.Gdy przestanie padać,wyjdę na dwór.
5.Spotkałam człowieka, którego dawno nie widziałam.
6.Jak przestanie padać,pójdę do kina.

3

Odpowiedzi

2009-11-28T19:04:48+01:00
1.Kiedy Cię odwiedzę?
złożone podrzędnie
2. Co obiecałem mamie?
złożone nadrzędnie
3.Mimo co pomożesz mi w lekcjach?
złożone podrzędnie(nie jestem pewna)
4.Kiedy wyjdę na dwór?
złożone podrzędnie
5. Którego człowieka spotkałem?
złożone nadrzędne
6.Kiedy pójdę do kina?
złożone podrzędnie

Nie wiem czy o to chodziło, ale mam nadzieję, że pomogłam
1 5 1
2009-11-28T19:10:15+01:00
1. kiedy? podrzedne okolicznikowe czasu
2. co? podrzedne podmiotowe
3. nie wiem
4. kiedy? podrzedne okolicznikowe czasu
5. jakiego? podrzedne przydawkowe
6. kiedy? okolicznikowe czasu

a wykresy tez?
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T19:38:43+01:00
1.Kiedy Cię odwiedzę?
Zdanie podrzędnie złożone okolicznikowe.
2.Co obiecałem mamie?
Zdanie podrzędnie złożone podmiotowe lub przydawkowe.
3.Pomożesz mi w lekcjach?
Zdanie współrzędnie złożone przeciwstawne.
4.Co zrobię, gdy przestanie padać?
Zdanie współrzędnie złożone wynikowe.
5.Którego człowieka spotkałem?
Zdanie podrzędnie złożone przydawkowe
6.Co zrobię, gdy przestanie padać?
Zdanie współrzędnie złożone wynikowe.


Mam nadzieję, że Ci pomogłam : )
1 5 1