Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T19:17:26+01:00
Główni: Kreon i Antygona
poboczni: Ismena, strażnik, Hajmon
epizodyczni: Tyrezjasz, Eurydyka, posłaniec

sofokles
Żył w latach 496- 406 pne. Jeden z najwybitniejszych tragików greckich, zmienił teatr antyczny wprowadzając na scenę trzeciego aktora i dekorację, ograniczył rolę chóru. Autor "Króla Edypa", Elektry", "Kobiety z Trachis"
2009-11-28T19:18:02+01:00
1. Niewiem jak zrobić.
2. Sofokles (496-406p.n.e),tragediopisarz greck, jeden z trzech wielkich tragików starożytnych (obok Ajschylosa i Eurypidesa). Brał udział w życiu politychnym Aten. Autor około 120 sztuk (90 tragedii, 30 dramatów satyrowych). Zachowało się tylko 7 tragedii: Ajas, Antygona, Edyp król Trachinki, Elektra, Filoktet, Edyp w Kolonie. W papirusach z Oksyrynchos w Egipcie odkryto 400 wierszy dramatu satyrowego Tropiciele.

P.S. mam nadzieje, że pomogłam