1. 80% liczby :
a)80
b)250
c)360
d)420
2.Na opakowaniu kostki masła o masie 250g znajduje się informacja, że masło to zawiera 82% tłuszczu. Ile gramów tłuszczu jest w tej kostce ?
3. Pani Katarzyna zaciągneła kredyt w banku o wysokości 6000zł. Musi oddać porzyczone pieniądze po roku wraz z odsetkami naliczonymi jednorazowo w wysokości 9% porzyczonej kwoty . ile pieniędzy zwróci pani Katarzyna do banku po roku?

prosze o obliczenia a nie o sam wynik.

3

Odpowiedzi

2009-11-28T19:14:13+01:00
1.
a)64
b)200
c)288
d)336
2.205g
3.6540zł
2009-11-28T19:16:28+01:00
1. 80% liczby :
a)80 = 80/100 % * 80 = 6400 = 64
b)250 = 80/100 % * 250 = 20000 / 100 = 200
c)360 = 80/100 % * 360 = 28800/100 = 288
d)420 = 80/100% * 420 = 33600/100 = 336
2.Na opakowaniu kostki masła o masie 250g znajduje się informacja, że masło to zawiera 82% tłuszczu. Ile gramów tłuszczu jest w tej kostce ?

82/100 % * 250 = 20500/100 = 205 g tłuszczu

3. Pani Katarzyna zaciągneła kredyt
w banku o wysokości 6000zł. Musi oddać porzyczone pieniądze
po roku wraz z odsetkami naliczonymi jednorazowo w wysokości 9% porzyczonej kwoty . ile pieniędzy zwróci pani Katarzyna do banku
po roku?

9/100 % *6000 = 54000/100 = 540

6000zł+540zł=6540zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T19:16:41+01:00
1. 80% liczby :
a)80×80%=80×0,8=64
b)250×80%=250×0,8=200
c)360×80%=360×0,8=288
d)420×80%=420×0,8=336

2.Na opakowaniu kostki masła o masie 250g znajduje się informacja, że masło to zawiera 82% tłuszczu. Ile gramów tłuszczu jest w tej kostce ?

250 g - 100%
x - 82%

x=250g×82% / 100% | to jest ułamek, jednstki- gramy- się skracają
x=20500 / 100 g
x=205g

O: W tej kostce jest 205 g tłuszczu.

3. Pani Katarzyna zaciągneła kredyt w banku o wysokości 6000zł. Musi oddać porzyczone pieniądze po roku wraz z odsetkami naliczonymi jednorazowo w wysokości 9% porzyczonej kwoty . ile pieniędzy zwróci pani Katarzyna do banku po roku?

100% - 6000
109% - x

x=109%%×6000 / 100% | ułamek, procenty się skracają
x=654000 / 100
x=6540

O: Pani Katarzyna zwróci 6540zł.