1. 80% liczby :
a)80
b)250
c)360
d)420
2.Na opakowaniu kostki masła o masie 250g znajduje się informacja, że masło to zawiera 82% tłuszczu. Ile gramów tłuszczu jest w tej kostce ?
3. Pani Katarzyna zaciągneła kredyt w banku o wysokości 6000zł. Musi oddać porzyczone pieniądze po roku wraz z odsetkami naliczonymi jednorazowo w wysokości 9% porzyczonej kwoty . ile pieniędzy zwróci pani Katarzyna do banku po roku?

prosze o obliczenia a nie o tylko o sam wynik.

3

Odpowiedzi

2009-11-28T19:14:42+01:00
1.
a 8*8=64
b25*8=200
c36*8=288
d42*8=336

2. 250 to 100%
2,5 to 1%
82*2,5=205
205g

3. 6000 to 100%
60 to 1%
109*60=6540
6540zł
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T19:14:25+01:00
1.
a) 80% * 80=64
b)250* 80%=200
c)360*80%-288
d)420*80%=336

2.
250g*82%=205g
W tej kostce jest 205g tłuszczu.

3.
6000* 9%=540
6000+540=6540
Pani Katarzyna musi zwrócić 6540 zł.

4 5 4
2009-11-28T20:46:29+01:00
A 64
b 200
c 288
d 336
2) 205
3) 6540