Oblicz długości wszystkich krawędzi graniastosłupa prawidłowego.

a-- trójkątnego o krawędzi podstawy 6cm i wysokości graniastosłupa 15cm.

b-- sześciokątnego o krawędzi podstawy 4cm i wysokości graniastosłupa o 4 cm dłuższej od krawędzi podstawy.

c-- ośmiokątnego o krawędzi podstawy 0,5dm i wysokości graniastosłupa trzy razy dłuższej od krawędzi podstawy.

PS PROSZĘ O DOKŁADNE OBLICZENIA Z GÓRY DZIĘKUJE !!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-28T19:16:28+01:00
Trójkątnego o krawędzi podstawy 6cm i wysokości graniastosłupa 15cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T19:20:15+01:00
A-6cm*6+15cm*3=36cm+45cm=81cm
b-4cm*12+(4cm+4cm)*6=48cm+8cm*6=48cm+48cm=96cm
c-0,5dm*16+(0,5dm*3)*8=8dm+1,5dm*8=8dm+12dm=20dm

więcej obliczeń nie jestem w stanie napisać, sorry
4 4 4
2009-11-28T19:35:46+01:00
A)
krawędzie dwóch podstaw.. każda po 6 cm.
razem 6cm*6=36cm
wysokości, każda po 15 cm.
Razem
3*15cm=45cm

RAZEM 81CM

b) każda krawędź podstawy 4 cm.
jedna podstawa 4cm*6=24cm
dwóch podstaw= 2*24cm=48cm
wysokość.. 4cm+4cm=8cm
razem 6*8cm=48cm

RAZEM 96CM

c)
0,5dm=5cm
krawędź podstawy 5 cm
jedna podstawa 8*5cm=40cm
dwie podstawy 40cm*2=80cm
wysokość 3*5cm=15cm
razem 8*15cm=120cm

RAZEM 200CM
1 5 1