1.Oblicz stosunek masowy węgla do wodoru w trzech kolejnych węglowodorach nasyconych według podanego dla metanu wzoru.
mC=12u , mH=1u
metan (CH4) mc/4*mH=12u/4*1u=12/4=3/1

a)etan (...............)

b)propan (.............)

c)butan (.............)

2.Jaki wniosek wynika z tych obliczeń ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T19:27:04+01:00
A)etan mC=24u mH=6u
24/6=4/1
b)propan mC=36u mH=8u
36/8=9/2
c)butan mC=48u mH=10u
48/10=24/5
Wniosek: udział procentowy wodoru w związku maleje
25 3 25
2009-11-28T22:22:40+01:00
Etan C2H6 2x12u =24u 6x1u=6u 24/6 = 4;1
Propan C3H8 3x 12u = 36u 8x1u= 8u 36/8=4,5;1
Butan C4H10 4x12u= 48 u 10x1u=10 48/10 =4,8 ;1

Moim zdaniem stosunek wegla do wodoru sie zwieksza

33 4 33