Odpowiedzi

2009-11-28T19:35:44+01:00
A)a-b=cos60*8 lub z trójkąta o kacie 60* a-b=1/2*8

B)h=sin60*8 lub z trójkąta 60* 4√3 więc pole wynosi 18*4√3/2=36√3
7 2 7
2009-11-28T19:36:19+01:00
A) b=8cm/2=4cm

b) a=7cm
P=(2a+b)*a/2=(14+4)*7/2=63cm²
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T19:42:13+01:00
A) różnica wynosi 4, bo jak jest trapez prostokątny to wystarczy policzyć tamten taki trójkąt. naprzeciwko 90° jest 8, czyli naprzeciwko 30° jest 4. Z tego właśnie różnica wynika 4.
b)h= z tego wyżej wynika jeszcze, że naprzeciwko 60° jest 4√3 - wysokość
a=7 b=7+4=11
P=1/2*(a+b)*h
P=1/2*(7+11)*4√3
P=1/2*18*4√3
P=9*4√3
P=36√3 cm²
16 2 16