Odpowiedzi

2009-03-27T20:37:28+01:00
Neptun to ósma, najdalsza planeta od Słońca w Układzie Słonecznym. Zajmuje czwarte miejsce – mierząc według średnicy i trzecie miejsce według masy. Neptun jest 17 razy masywniejszy od Ziemi i trochę masywniejszy od swojego bliźniaka Urana, który ma masę 15 razy większą od Ziemi i mniejszą gęstość. Planeta nosi nazwę po rzymskim bogu morza. Jej symbol to stylizowana wersja trójzębu Neptuna.
Neptun został odkryty 23 września 1846, jest jedyną planetą odnalezioną na drodze przewidywań matematycznych, w miejsce obserwacji nieba. Ma 13 księżyców.
Śladowe ilości zewnętrznych warstwach atmosfery planety nadają jej niebieski kolor.


3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-03-27T20:41:48+01:00
Neptun to ósma, najdalsza[2] planeta od Słońca w Układzie Słonecznym. Zajmuje czwarte miejsce – mierząc według średnicy i trzecie miejsce według masy.

Średnia odległość
od Słońca 4 498 252 900 km

Obwód orbity 28 142 000 000 km

Satelity naturalne 13

Powierzchnia 7,619×109 km²
(14,937 Ziem)

Odkryty 23 września 1846.

Po zmianie definicji planety w 2006 roku, Neptun jest najdalej od Słońca krążącą planetą w Układzie Słonecznym. Orbita jego ma niemal kołowy kształt .

Neptun nie może być obserwowany gołym okiem. Dopiero przy użyciu teleskopu ukazuje się jako niebieskawa tarcza, całkiem podobnie jak Uran. Za błękitnawy odcień odpowiedzialny jest metan, znajdujący się w atmosferze tej planety.

Odbyte misje badawcze:
pierwsza i zarazem jedyna Voyager 2 w 1989 r.
3 5 3