Odpowiedzi

2009-11-28T19:40:52+01:00
R=3
a1=16
między piątym a ósmym wyrazem ciągu jest 9 różnicy,a więc wyraz szósty=31, siódmy= 34 a ósmy 37

chcąc obliczyć pierwszy wyraz trzeba odjąć od 5 wyrazu r (czyli 12)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T19:41:06+01:00
Układ równań:
a1+4r=28 => a1=28-4r (to podstawiasz do drugiego równania)
a1+7r=37

28-4r+7r=37
3r=9
r=3

a1=28-4r=> a1=28-4*3=28-12=16

a1=16
r=3