Droga z miejscowości A do miejscowości B ma długość 26 km. Motocyklista przebył tę drogę w czasie o 1,5 h krótszym niż rowerzysta, który jechał z prędkością o 39 km/h mniejszą. Oblicz, z jaką prędkością jechał motocyklista, a z jaką rowerzysta.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T20:00:55+01:00
26=v*t
26=(1,5+t)*(v-39)

t=26/v

26=(1.5+26/v)(v-39)
0=1.5v-58.5+26-26-1014/v
0=1.5v²-58.5v-1014

v=52 km/h
t=1/2
18 3 18
2009-11-28T20:02:05+01:00
Motocyklista :
26 km : 1,5 h =17

Rowerzysta :
39km/h : 1,5 = 26
10 1 10