Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T19:57:41+01:00
Masy cząsteczkowe: h20= 2*1+16=18 so3=32+16*3=80
n2o5=14*2+16*5=108 k20=39+16*2=67
składy procentowe FE S
56+32=88 88-100%
56 -x = 64%-zelazo 36-siarka
N2O5
28+80=108-100%
28=x -28%-azot 72-tlen
CU20
64+16=80-100%
64-x = 80%-miedz 20-tlen
C2O3
24+48=72-100%
24-x = 33-węgiel 67-tlen
2 1 2
  • Użytkownik Zadane
2009-11-28T20:01:20+01:00
- tlenek siarki (IV)
%O=2*16u*100%
------------ = 32*100
64u ---- =50%
64

%S= 100%-50%=50%
- siarczek żelaza (III)
%S=3*32*100%
--------- = 64*100%
178 --------- =39,96%
178
%Fe= 100%-39.96%=60.04%
- tlenek azotu (V)
- tlenek miedzi (I)
- tlenek węgla (II)

i dalej tak samo. :))
Jesli nie wiesz jak to przeczytaj : tlenek jest II wartosciowy a azot V, więc zapisujesz krzyżowo N2O5. :-)) i z tego obliczasz


b)masy czasteczkowe:
H2O = 1*2+16= 2=16+2=18
i dalej tak samo, mam nadzieję, że pomogłam, nie pisałam wszystkiego, żebyś mogł sobie poćwiczyć. ;-)))
4 3 4