Paweł wyruszył na pieszą wędrówkę o godzinie 8:00. Rozpoczął ją z dużym zapałem, więc przez pierwsze dwie godziny szedł z prędkością 6 km/h. Przez następną godzinę szedł z prędkością 5 km/h, po czym przez pół godziny z predkością 4,2 km/h. Ostatnie 20 minut ''ślimaczył'' się z prędkością 1,5 km/h. O której godzinie skończył wędrówkę i jaką drogę przeszedł?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T19:46:13+01:00
2 x 6 +5+4,2:2 +1,5 :3=12+5+2,1+0,5+19,6 km
2 h+ 1 h +30 min + +20 min =3 h 50 min
8:00 +3 h 50 min =11:50 min
10 3 10
można troche prościej bo nie kapuje
2009-11-28T19:49:39+01:00
Skończył wędrówkę o 11:50
a przeszedł 19,4km
11 2 11
2009-11-28T20:04:59+01:00
Dane:

wyruszył:8.00

2h-6km/h=12km
1h=5km/h=5km
30min=4,2km/h=2,1km
20min=1,5km/h=0.5km

Czas wycieczki:3h 50min=8.00+3h 50min=11.50h
Trasa Wycieczki:19.6km

Odp:Wycieczka trwała 3h 50min.Trasa wynosi 19.6km.
7 4 7