Wybrać dwie miejscowości. Jedna na wschód druga na zachód.....Pomiar czasu, strefy czasowe jak to obliczyć.W atlasie jest takie coś jak strefy czasowe i tam mam to wybrać te miejscowości i jakoś obliczyć tylko nie wiem jak...Błagam pomóżcie...Z góry dziękuje ;*****

2

Odpowiedzi

2009-11-28T20:20:43+01:00
Bierzesz np: Paryż.
Paryż : 02°00' E.
Warszawa : 21°00' W.
Wiesz, że co jeden stopień długości geograficznej czas się zmienia o 4 minuty.
Załóżmy, że w Warszawie jest godzina 00:00.

21+2 = 23 ( jeżeli są na tej samej półkuli to odejmujemy, jeśli nie to dodajemy) ( 23 - różnica w stopniach odległości między długością geograficzną między Warszawą a Paryżem )
23 x 4 = 92 minut ( tyle wynosi różnica czasowa między Warszawą a Paryżem )
92 minut = 1 godź 32 min.
Czyli jeżeli w Warszawie jest godzina 00:00 to w Paryżu jest godzina 22 : 28 ( odjąłem od 00 : 00 ponieważ Paryż jest na zachód od Warszawy, jeżeli byłby na wschód to dodajemy)
Nie wiem czy o to chodziło, mam nadzieję, że pomogłem.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-29T01:12:32+01:00
1 W WIEDNIU(48 N,16 E)jest poludnie sloneczne,oblicz czas sloneczny w tym samym momencie w Chicago(42 N,88,W)
wieden=16 E
chicago=88 W
2 Wykonujemy rysunek pomocniczy:
ale jest nie potrzebny
3 Obliczamy różnicę długości geograficznych obu miejscowości:
16° + 88° = 104°


4 Obliczamy różnicę czasu słonecznego:
104° · 4 minuty = 416 minut

416 minut = 6 godzin i 56 minut


5 Od czasu w miejscowości A odejmujemy wynik z punktu 4:
12:00 - 6 godzin i 56 minut = 5:04


6 Formułujemy odpowiedź:
Kiedy w Wiedniu jest południe słoneczne, w Chicago jest godzina 5:04 czasu słonecznego.
1 1 1