Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T20:14:23+01:00
Ms - masa substancji
mr - masa roztworu

mr=30+40
mr=70 [g]
ms=0,3*30+0,4*20
ms=9+8
ms=17 [g]
C%=100* ms/mr
C%=100* 17/70
C%=100*0,24
C%≈24%
Odp:Otrzymany roztwór ma 24% stężenie.
2009-11-28T20:16:14+01:00
A) pierwszy roztwór (30%)
mr=30g
Cp= 30%
Cp=ms/mr*100%
ms=mr*Cp/100%
ms=30*30/100
ms=9g

b) drugi roztwór (20%)
mr=40g
Cp=20%
Cp=ms/mr*100%
ms=mr*Cp/100%
ms=40*20/100
ms=8g

c) po zmieszaniu - nowy roztwór:
ms=8+9=17g
mr=30+40=70g

Cp=ms/mr*100%
Cp=17/70*100
Cp=24,3% ~ 24%