Pociąg jedzie ruchem jednostajnym z szybkością 54km/h. W wagonie w kierunku ruchu pociągu idzie pasażer z szybkością 2m/s. Przyjmując torowisko za układ odniesienia, oblicz szybkość pasażera. Weź pod uwagę dwa przypadki:
a) gdy zwroty prędkości pasażera i pociągu są zgodne
b) gdy zwroty tych prędkości są przeciwne.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T20:19:52+01:00
54 km/h = 15 meters / second

Więc przypadek:
a) Pasażer idzie tak jak pociąg jedzie, czyli ich prędkości się sumują:
15 + 2 = 17 m/s

b) Pasażer idzie w przeciwnym kierunku niż pociąg jedze, czyli prędkości się odejmują:
15 - 2 = 13 m/s
1 5 1
2009-11-28T20:21:24+01:00
54km/h = 15m/s

a)15m/s + 2m/s = 17m/s (zwrot w kierunku jazdy)
b)15m/s - 2m/s = 13m/s (-------------//-------------)