Odpowiedzi

2009-11-28T20:31:00+01:00
Ola z bratem mają obecnie 13 lat. Za 4 lata brat będzie dwa razy starszy od Oli. Ile lat ma obecnie Ola, a ile lat ma jej brat?
x - wiek Oli
y wiek brata

x+y=13
y+4=2(x+4)

y=13-x
(13-x)+4=2x+8

y=13-x
17-x=2x+8

y=13-x
-x-2x=8-17

y=13-x
-3x=-9 /*(-1)

y=13-x
3x=9

y=13-x
x=3

y=10
x=3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T20:31:06+01:00
A wiec tak
x - wiek Oli
y-wiek brata

x+y = 13
y+4 = 2(x+4)
y + 4 = 2x + 8
y - 2x = 4

układ równań:
x+y = 13
y - 2x = 4

metodą podstawiania:

x = 13 - y

y - 2(13 - y) = 4
y - 26 + 2y = 4
y +2y = 4 + 26
3y = 30 |:3
y = 10 lat

x = 13 - y
x = 13 - 10
x = 3 latka

Ola ma 3 latka a jej brat 10 lat