Na jakiej długości geograficznej znajduje się statek, na którym specjalne chronometry wskazują godzinę 8:00 czasu słonecznego, gdy w tym samym czasie w Londynie jest godzina 12:00 tego samego czasu ??

Prosze o dokładne info :)dzieki z góry :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T20:52:09+01:00
1stopień-4 minuty
15stopni-1h
12.00-8.00 = 4h
4h-60 stopni
ze względu na to , że idziemy 4 godziny w przód a Londyn leży na długości geograficznej 0 i 7 stopni,stąd 60 stopni w tył i statek znajduję się na 47 stopniu długości geograficznej zachodniej ( W )

przepraszam za błąd , nie dodałem 7 stopni londynu ;)
statek leży na 47 stopniu długości geograficznej zachodniej ( W )
2 3 2
2009-11-28T21:00:06+01:00
Leży na 60 stopniu W ponieważ od czasy londyńskiego odejmujemy 4h jedna na każdą strefę.
Dokładniej może leżeć miedzy 52stopniu i 30minut a 67stopni i 30 minut
2009-11-28T21:33:49+01:00
A więc tak :
1stopien-4 minuty
15stopni-1h
12.00-8.00 = 4h
4h-60 stopni

statek leży na 47 stopniu długości geograficznej zachodniej