Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody, że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokości 2mm, to mówimy, że spadły 2mm wody. Do prostopadłościnnego rowu o wymiarach dna 4m x 8m wpadło 8mm deszczu. Ile wiader o pojemności 10 litrów potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody?Zapisz dokładne obliczenia!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T20:54:28+01:00
1 dcm³ = 1l
4 m = 40 dcm
8 m = 80 dcm
8 mm = 0,08 dcm
V - objętość wody w rowie = 40 razy 80 razy 0,08 = 256 dcm³
256/10 = 25,6 wiadra
2009-11-28T20:59:55+01:00
4m=400cm=4000mm,,,8m=8000mm,,,v=4000×8000×8=256 000 000 mm³,,,,,,1litr=1dm³→10litrów=10dm³→1dm³=1000000mm³, 10dm³ =10 000 000mm³,czyli:256 000 000:10 000 000=25,6 wiader potrzeba