Poszereguj według wielkości liczby : 10do potegi2, (jedna dziesiąta)do potegi -4, (0,001)do -1, 100 do -2.

Wykonaj działania i zapisz w najprostszej postaci (2+pierwiastek z 3)do potegi2
-(1-pierwiaset z 3)(1+pierwiastek z 3)+(5 -pierwiastek z 3)do potegi2

Proszę o dokładność.... Dzięki :)

3

Odpowiedzi

2009-11-28T21:02:17+01:00
(jedna dziesiąta)do potegi -4
(0,001)do -1
10do potegi2
100 do -2



wyjdzie 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-28T21:10:34+01:00
10² = 100
(1/10) ^(-4) = 10^4 = 10 000
(0,001)^(-1) = 1000
100^(-2) = 1/100² = 0,0001
Odp.100^(-2) < 10² < (0,001)^(-1) < (1/10)^(-4)
2)
( 2 +√3)² -(1 - √3)(1 + √3) +(5 - √3 )² =
=( 4 +4√3 +3) -( 1² -(√3)√) + ( 25 - 10√3 +3) =
= (7 + 4√3) - ( 1 - 3 ) + ( 28 -10√3) =
= 4√3 - 10√3 +7 +2 + 28 = 37 - 6√3
2009-11-28T21:16:54+01:00
(2+pierwiastek z 3)do potegi2-(1-pierwiaset z 3)= 4 + 4 * pierw z 3+3-1+ pierwi. z 3= 5*pierw. z 3 + 6

(1+pierwiastek z 3)+(5 -pierwiastek z 3)do potegi2 = 1 + pierw. z 3 +25 - 10 * pierw. z 3 + 3 = - 9 pierw. z 3 + 29
korzystałam ze wzorów skróconego mnożenia


(jedna dziesiąta)do potegi -4 >(0,001)do -1 >10do potegi2 >100 do -2. Od największej do najmniejszej